Historie typů závodních aut

Rallye auta jsou vyrobena pro závodní účely, takže mají daleko silnější motor a z toho se také odvíjí kvalita vozu a pochopitejně i cena. Již za socializmu měli závodní vozy velký úspěchy a to hlavně díky týmu, který auta vyráběl. Jednalo se většinou o vozy Škoda. Na tratě se dostaly tyto typy závodních vozidel Škoda Octavia Touring Sport, Škoda 110 R, Škoda 1000 MB, nebo také Škoda 200 RS, Škoda 130 RS a mnoho dalších. Právě Škoda 130 RS měla spoustu úspěchů v rallye, ale i na okruzích. S tímto vozem například vyhrál tým na Mistrovství Evropy a to Zdeněk Vojtěch, Jan Šenkýř a Břetislav Enge.

Později byl vyroben vůz Škoda 130 LR a to pro skupinu B. I tento závoďák měl velký úspěch, jak vzhledově, tak i motorem, takže rychlost byla vyšší.

V roce 1996 se také dostalo na tratě vozidlo Škoda Felicia Kit-Car. Nejlepší výsledek dosáhlo na RAC Rallye a umístilo se na 3. místě, které získal šampion Stig Blomqvist.

V roce 2003 byl nasazován nový automobil a to Škoda Fabia WRC. Neprve to vypadalo, že tento vůz se moc nepovedl, měl totiž řadu technických problémů. Nakonec se podařilo vůz vylepšit natolik, aby odváděl na trati co nejlepší výkony.

A teď pryč od vozů Škoda. Jednu dobu byl velmi oblíbený Ford. Má spoustu druhů a to například Ford Escort RS, Ford Focus RS, nebo take Ford Fiesta RS. Celé odvětví Ford se zaměřuje hlavně na Rally a také na Mistrovství světa. Tým má za sebou mnoho ocenění. Ford na Rally postavil mnoho aut.

Další známou značkou je Citroën. Tato značka pochází z Francie. V osmdesátých letech se účastnil mistrovství světa a velmi úspěšně a to s několika vítězství. V továrně byl jako první vyroben vůz Citroën Visa 1000 Pistes, který byl vyroben pro skupinu B, ale na konkurenci bohužel nestačil. V polovině devadesátých let byl postaven automobil Citroën ZX Rally Raid. Tento typ ZX měl spoustu úspěchů na mistrovství světa, ale současně se vyrábělo několik dalších vozů a to například  Citroën Xantia 4×4 pro Rallycross. V roce 1998 uspěl take na mistrovství světa a byl také jako poslední zúčastněný této kategorie.

Neuvěřitelný vývpj take dostal vůz Toyota Corolla. První typ byl E10 a to v letech 1966 až do 1970. Druhým typem z roku 1976 byl E20. Atomobil čtvrtého typu byl E70. Dále take E90, E100, E110, E140. Z roku 1999 byl vyroben automobil Corolla WRC a jeho startem byly závody Rallye ve Finsku. Nejnovější verce pak byla Toyota Corolla S2000 a take začátek verce S2000 a jeho prvním startem byla rallye roku 2006. Ze značky Toyota byl také velmi úspěšný typ Toyota Auris a to ve druhu S2000. Na tomto modelu se podílel také tým Toyota. A tento vůz je určen pro rallye v Africe, má pro to určený motor a výroba byla také velmi náročná.